Gerai, kad vis dar pasitaiko spektaklių, kurie supurto kaip elektros šokas. Bauginanti, pribloškianti, gluminanti – tik tokiais, gal ir pačiais durniausiais epitetais, vis dar norisi kalbėti apie praeitą savaitę Menų spaustuvėje pasižiūrėtą “Ribų” premjerą. Keista ir tai, kad pagaliau pasijusti teko ir kaip per kokias sumautai sakralias gimties apeigas. Ir gal tą visų pirmą reikėtų konstatuoti – užgimė!!! pagaliau, po ilgų, bergždžių metų užgimė ant Lietuvos – cieli du – talentingas režisierius – spektaklio režisierius Tadas Montrimas, ir grynuolis dramaturgas – Julius Paškevičius. Keista, vienok, nes iš to paskutiniojo maestro Vaitkaus LMTA išleisto bakalaurų kurso iš pradžių regėjosi vien skiedrų bus priskaldyta, o še tau – lenda daigai, kaip pašėlę – Tadas Montrimas režisūroje, o ir kartu su juo “Ribas” kūrę Julius Paškevičius ir Dainius Jankauskas – to paties kurso produktai. Jauno režisieriaus akies aštrumas net glumina – jo “naujai atrastas” puikus vyresnės kartos aktorius Valerijus Jevsejevas – spektaklio grynuolis, perštinti sąžinė ir siela viename, jaunimui davė pačią tikriausią aktorinės meistrystės ir žmogiško moralumo, dvasinės švaros pamoką.
Dabar, iš saugaus atstumo galvodama apie “Ribas”, ryškiausiai fiksuoju tą milžinišką destruktyvios, agresyvios, Menų spaustuvės stogą plėšiančios energijos kiekį, išspinduliuotą šio spektaklio metu. Agresijos, griaunamosios jėgos kiekis nukreiptas į jaunojo herojaus vidų ir prasiveržęs smurtu išorės pasaulyje dėsningas ir pamatuotas. Jauni spektaklio kūrėjai meistriškai išlaviravo užaugindami įtampą iki degimo temperatūros finale, ir, koks stebuklas ir palaima lietuviškame teatre – jokio nuslūgimo, jokio pseudo lietuviškai seilėto katarsio – pabaiga “Ribose” visiškai sutampa su aukščiausiu įtampos tašku. Banalųjį žodį palaima norisi vartoti apibūdinant totaliai visą poveikį, kurį sukelia šis spektaklis. Labai nustebino, kad net tokį emocinį džiuvėsį, rašantį pretenzingą blogą grafomanija.com akivaizdžiai sujaudino “Ribos”. Autorė leido sau išstenėti net dvi auksines sentencijas apie šį kūrinį – pacituosiu be didžiųjų raidžių – “rašymo kokybė nepriklauso nuo rašytojo amžiaus” ir “rašymo kokybė nepriklauso nuo pasirinktos temos”. Visiškai sutinku! Nors ir visiškai nematau prasmės dėlioti kokybės ženklų ant debiutinių jaunų teatro kūrėjų spektaklių. “Ribos” pačios yra naujos kokybės ženklas, ar net tikras iššūkis, savotiška dvikovos pirštinė, mesta užsimarazmavusiam teatrui.
Mane vis karts nuo karto garbūs šio blogo komentatoriai bando apkaltinti įvairiom psichinėm negaliom arba įtarinėja turint įvairių iškrypėliškų pomėgių teatro atžvilgiu. Tikrai turiu nuvilti – esu pats normaliausias, banaliausias žmogus – ir mane suglumino, išgąsdino “Ribos”, ir aš, kaip bejėgė avis, su visa nuo juoko apkvaitusia žiūrovų mase buvau vedama iš vienos šio spektaklio stacijos į kitą, kol finale – šmaukšt, bum – peilis, pistoletas, spyris į smegenis, o gal į širdį. Štai toks atlygis už Dekalogo tiesų išdavystę ir mane išmušė iš vėžių. Tai ką reflektuoju šiame įraše tėra nuoširdi padėka “Ribų” kūrėjams už sąžiningumą – mūsų visų mūsų, amžininkų ir jų pačių atžvilgiu, žinoma. Nes jei teisingai prisimenu, nieko nėra šlykščiau nei būti paaugliu ar tiesiog labai jaunu žmogum šioje šalyje, šiame pasaulyje. Jo – norisi išsinerti iš odos, nusižudyti ir nužudyti tuo pačiu metu, trūksta paprasto švelnumo ir kraują stingdančių emocinių sukrėtimų. Gombrovičius šį amžiaus tarpsnį pavadino dvasine pornografija, berods? Ko dar labiau nekenčia, bijosi ir geidžia šis pasaulis jei ne jaunystės? Jaunystės tiesos ir jaunystės melo, dviejų veidų, gražaus ir šlykštaus tuo pačiu metu, neapibūdinamo, neapibrėžiamo, tiesiog jauno – koks yra ir šio spektaklio Herojus.
Sentencijų nešiku. Tie du sakiniai “be didžiųjų raidžių” – mano.
Chm, stebina, kad tokios jautrios sielos būtybė nesugeba atskirti dviejų visiškai skirtingų procesų – nematerialių garso vibracijų sklindančių iš burnos ir materijos krentančios iš jos užpakalio.
O gal gerbiamos literatorės atveju tai vienas ir tas pats?
Tuomet keista, kad jos knyga atspausdinta ant tokio nepanaudotinio pagal tikrąją paskirtį popieriaus…
o aš galvoju, kad metaforos “emocinis džiūvėsis”, “išstenėti” labai kūrybingos ir atleistinos tokiai pradedančiai blogerei kaip Melpmenė 😀
It isn’t quite that simple and you don’t always get higher for
paying more.
Although defense driving is crucial, it’s actually your attitude that matters the most.
The system is fantastic and easy to use, it makes day to day
planning easy and always accessible.
Remember, safe drivers pass and get their driver licence on the first go.
We can’t find any apprenticeship vacancies
in England for a Driving instructor right now.
It’s not as easy as people would have you believe and it can take years
to get noticed.
We cater to learners of all ages—whether you’re 16 or 60,
we’ll help you get your licence.
With Brisbane’s changing traffic conditions, proper training is essential for every new
driver. Our training covers city driving, highway skills, and parking perfection.
Our goal is to help you pass your test AND become a safe,
confident driver for life.
Need a car for your driving test? We provide test-day support for our students.
A structured approach to learning ensures long-term success—book with us today!
Every driver is different—we customise our lessons to match your learning
style.
Safe driving habits start from day one—book your
first lesson with us today! Nervous about merging onto the
motorway? We’ll teach you the smoothest way to do it.
Defensive driving techniques are key to staying safe on Brisbane’s roads—book your lesson today!
We offer affordable driving lesson packages without compromising on quality.
Get ready to pass with structured, professional training
from our experts!
Requirements for driver education providers and driving school instructors.