Žinote, nors jau virš metų rašau šį blogą, dar neteko pakliūti į tokią keblią situaciją. Iš manęs laukia, tikisi teksto apie spektaklį, o aš negaliu, nors man tikrai labai nesinori prarasti pasitikėjimo, skaitytojų, ar numušti googlo statistikos parodymus. Ir dar – taip, Andriau Jot, šį kartą galiu drąsiai prisipažinti – nuo turškimosi lietuviškoje teatrinėje realybėje tikrai gali paaštrėti menopauzė, aš pvz. visom kūno ertmėm pajutau tiksintį biologinį laikroduką, maža to – po sekmadienio “Kovos klubo” premjerinės peržiūros Jaunimkėje mano hemorojus ir mano migrena išvešėjo ir dabar spazmuoja, trukdo rašyti. Štai kaip būna, kai, žinote, daug tikiesi, o tiek menkai, kaip visada, beja, tegauni.
Tai ką jau čia beslėpti – visas mano numylėtasis No theater’is, režisierius Vidas Bareikis ir visa Jaunimkė savo premjeriniu “Kovos klubu” netikėtai pademonstravo didelį, raudoną ir smarkiai išvešėjusį meninį hemorojų. Tai yra užkrečiama, rebiatos, po keturių kaip gliti lietuviška kraujinė dešra išpampusių, ištįsusių ir labai smarkiai prasmės ir logikos stokojusių valandų praleistų stebeilijantis į “Kovos klubą” belieka pareiti namo ir išsilieti kompiuteryje, ant kompiuterio ir visur ten, kur smaukosi įkaitę No Theatre’io gerbėjai, drėgnais pirščiukais vėl ir vėl renkantys į google paieškos langelį savo naujųjų dievaičių vardus/pavardes. Taip, taip mano mielieji, aš jau metus prieš savo teatrinės kiaulaitės žvitrias akutes matau to pačio googlo statistiką – kokio gi bybio vedini ateina lankytojai į kuklų melpomene.lt blogą? Ką čia slėpti, neminint tų ypatingų pomėgių turinčių 470 teatralų, stabiliai mėnesio eigoje prachekinančių mano bloga iš tų pačių stabilių IP adresų, likusioji stambi virtualių smaukalų dalis užklysta pas mane per paiešką. Ir spėkite gi kokie 3 raktiniai žodžiai dominuoja virtualybėje teatrą bandančių pamylėti piliečių galvutėse? O taip: Ainis Storpirštis, Dovydas Stončius, Yana Ross. Aleliuja – po sekmadienio visas paieškos srautas susikoncentravo į saldžiosios Dovydo Stončiaus subinytės, o gal asmenybės paieškas. Ir aš Jus – ieškantieji, tikrai suprantu.
Grįžtant prie “Kovos klubo” – režisierius Vidas Bareikis sakė šia premjera norintis „krestelti“ visą Jaunimo teatrą, kuris pastaruoju metu susilaukia vis daugiau kritikos ir vis mažiau – pripažinimo. Kodėl gi ne, Valstybinis Jaunimo teatras – legendinių/mistinių lietuviškų teatrų porūšiui priskiriamas teatras, galintis pelnytai didžiuotis savo istorija. Dabartis ir ypač ateitis labai miglota. Teatras situaciją geriausiai atspindi jau seniai nebe etatinio šio teatro aktoriaus Rolando Kazlo atsakymas į žurnalisto klausimą: „Jaunimo teatras tikrai giliai duobėje? – Na, jeigu jau Jaunimo teatras duobėje, tai kiti teatrai kur? Bedugnėje? Jaunimo teatro aktorių trupė itin stipri, repertuaras platus, įvairus. Mačiau porą šio sezono premjerų, paliko visai neblogą įspūdį. Manau, tas puolimas tiesiog yra senas geras triukas. Kaip sakoma, „laikraščiai visada sužadina smalsumą, bet niekada jo nepateisina”. Taip, laikraščiai vis parašo apie kokį nors įvykį šiame teatre – recenzijos negatyvios, smulkūs ir stambesni skandalai susiję su Jaunimo Teatro rekonstrukciją, už kažkokias sušvinkusias kėdes permokėtus pinigus ir tt. primena mažų akmenėlių mėtymą į pelkę – mažučiai ratilai yra, permainų – ne.
Ir štai liepos mėnesį išplatinamas kuklus pranešimas spaudai “No theatre + Valstybinis Jaunimo teatras = Kovos klubas”. Režisierius deklaruoja ieškantis naujų kalbos galimybių ir šviežio dialogo su publika. Jungs gausias No Theatre pajėgas su Jaunimo teatro potencialu. Rezultate paaiškėjo, kad No Theatre pajėgos po truputį menkstą, nebematyti daugelio iš 9 pirmųjų judėjimo steigėjų veidų, o Jaunimkės palaimintosios trupės veidai gali būti sėkmingai panaudotini epizoduose. Nors už ką gerbiamiausias DJ Antanas Šurna nusipelnė dalyvavimo šioje teatrinėje skaistykloje? Tikrai nesuprantu.
Ką gi, vidumi jaunos ir aktyvios publikos į premjerinį „Kovos klubą“ susirinko pilna 400 žiūrovinių vietų Jaunimo teatro salė. Savęs prie vidumi jaunos ir aktyvios šios publikos dalies niekaip negalėčiau priskirti – man buvo be galo nuobodu ir nyku atkentėti 4 sceninio veiksmo valandas, prasidedančias ir pasibaigiančias pseudo anarchistišku, pseudo suicidiniu, pseudo sinchronizuotu ir visiškai iliustratyviu ugnies spjaudymo, vėliavų kedenimo ir dūmų pūtimo į teatro kieme susirinkusią publiką šou. Tai, nuo ko „No Theatre“ bėgta ištisus penkis metus – teatrališkumo, suveltos, blogai, nesklandžiai išrašytos ir papasakotos istorijos, bet kokio veiksmo iliustratyvumo, aktorinių štampų ir bejėgystės, antiestetizmo – „Kovos klube“ sužydėjo pačiais sodriausiais žiedais.
Panašu, kad nuo Chucko Palahniuko „Kovos klubą“ persmelkusio vyriško brutalumo, moralinio iššūkio ir agresyvaus žmogiško orumo teigimo režisieriaus Vido Bareikio sceninėje versijoje liko mokyklinio teatro priemonėmis, neartikuliuotai ir iliustratyviai papasakota istorija apie prislopintu, švelniai droviu balseliu kalbantį šmikį, beisbolo kepuraite apvožtą Pasakotoją – aktorius Ainis Storpirštis, užsifrustravusį dėl sultingos ir tik jam vienam nepasiekiamos Marlos Singer vaginos – aktorė Elzė Gudavičiūtė. Pagrindinio herojaus vystymosi amplitudė – nuo neištaškytos seksualinės energijos, užaštrėjusios mirties baimės, slogių niekaip nesibaigiančios vaikystės prisiminimų ir atgal. Formalistinis vargšo Pasakotojo suskaidymas į raumeningą Tailerį I (aktorius Dovydas Stončius;) ir perkarusį Tailerį II (aktorius Vainius Sodeika) finale sprogsta raudonu teatrališko kraujo burbulu. Problema ir idėja – chroniškas amžino paauglio nedapistitas ir jo sublimacija masturbacijos ir muštynių pagalba. Atgaiva – fantazavimas kas būtų jei numirčiau, filmai, japoniška anime su įterptais porno vaizdeliais, visuomenės “provokavimas” fantazuojant kas būtų jei primyžčiau į šaltibarščius ar buržuazinius kvepalus, arba pvz. suburčiau anarchistų destrukcijos būrį. O gaunasi taip – jaunų, smarkiai suprakaitavusių ir nekordinuotų paaugliukų būrys klusniai įvykdo ir pavaizduoja kaip Vido Bareikio galvoje atrodo Anarchija. Graudu ir liūdna, brol…
O šios spektaklio apžvalgos pabaigai noriu supažindinti Jus su keliomis Melpomene.lt taisyklėmis: pirma – domiuosi ir rašau tik apie vertingus teatrinius reiškinius; antra – mano aprašytas teatrinis reiškinys visada tampa vertybe arba įgauna papildomos vertės; trečia – žiūrovas visada teisus.
Šiaip užskaitau. Jei dar bent truputį pasikuklinus su visa ta nuobodžia antro galo retorika, būtų visai puikus tekstas. Cheers!
Nuobodi antro galo retorika – mano išskirtinis požymis, taip pat, kaip nykiai kategoriškos diagnozės, nustatinėjamos kiekvienam žmogui/reiškiniui – tavo išskirtinis požymis.
o man viskas ok su ta antro galo retorika – patinka toks stiliukas 😀
Laukiau jau is taves iš šito teksto ir tiesa pasakius nenusivyliau. Mano busena po šio spektaklio labai panaši, vis nekyla pirštai jos aprašinėti, nes nusivylimas labiau nei didelis. Jaunimkė pasitikėjo, žiūrovas tikėjo ir laukė, o gavosi absoliutus šnipštas. Jei nežinotum šio kūrinio, tai galvotum, kad apskritai kokį paaugliams skirtą š… jie čia mala keturias valandas. Tik iš pagarbos kūrėjui prakentėjau sukandus dantis šį stipriai išvarginusį destrukcinį projektą, o jam pagaliau pasibaigus, supratau, kad kančia buvo šį kartą bergzdžia. Jauniškis po pusvalandzio palikdamas salę buvo teisus 😉
Melpomene, man gaila tavo didžiojo kanjono pločio vaginos, išsipūtusios ir tvinkčiojančios nuo kraujo spaudimo, nes rašyt nemoki. Vaizduojiesi, atseit, teatro žinovė, o iš tiesų tik velki savo tekstą į brutalų leksikoną, manydama, kad tai padės nuslėpti tau savo neprofesionalumą, bet jis lenda kaip yla iš maišo. Ir tu tą jauti, nes rašai anonimiškai, nes bijai atsakomybės už savo žodžius. Juk puikiai supranti, kad jie – bulshit. Užtat verčiau vietoj “aplamo brutalaus dergimo” pasitelk švarų ir argumentuotą tekstą, o ne dienoraščio lygio emocijų pliūpsnį. Tikrai daugiau sužavėsi visus. Nes dabar net gėda, kad tokios putės kaip tu lankosi teatre. Tiesiog susimąstyk, mieloji ir geriau nebesivargink keverzoti, nes tiesiog gaila tavęs ir tiek. :**
Cha cha cha – tai štai kaip atrodo profesionalus pozityvaus grūdo destruktyviame šūde ieštojas…
Įdomu, kas tu, mielas anonime? Nuo teatro meno užkietėjusiais viduriais Vilniaus senamiestyje besiblaškantis teatromanas? O gal Noutheaterio Noulaiferis? O gal pats Kukis&Medutis materializavęsis visu savo pederastišku tolerantizmu?
Bet kuriuo atveju – tai buvo pats geriausias ir nuoširdžiausias komentaras, kurį man kada nors teko skaityti lietuviškuose internetuose prie spektaklio apžvalgos… Dedu tau riebų, žaliais šūdais aptekusį pliusą.
Neįmanoma pastatyti teatralui tikslesnės savidiagnozės negu ją pats sau pasistato ant scenos pjedestalo užsikabarojęs teatralas iš didžiosios Šė.
Man ne gėda, kad tokie aistringi komentatoriai skaito mano internetinį dienoraštį.
Aš juos labai myliu, vertinu ir paisau jų nuomonės.
Ir nesiūlysiu tau, šį kartą, apsimyžti sau galvą ir pasidegti.
Vis tiek jau būtų post faktum.
Peace.
Geras geras tas stiliukas! 😉
Puikus rasinelis parodantis kaip giliai musuose isigalejas slydimas riebaluotu pavirsiumi.
Taip spektaklis ne sokiruojantis, ne superitraukiantis kaip buvo tiketasi, bet pasiulantis kiek kitaip pagalvot apie visa savo, (arba ne savo) gyvenima, kitaip nei rasoma romane, kitaip nei siulo anarchijos dogmos. (kuria cia beje totaliai px, negi nebuvo galima mokykloj ismokt kad anarchija neegzistuoja, tai tik toks minties polekis,
kuris niekada ir niekaip nebus realus) o seip situo rasineliu puikiai iliustruoji neperjauno zmogaus kuriam deja sitas spektaklis ir skirtas busena, esti sudus myzalus ir tamsa cepsint lupytem, ir gink die negalvot, nei minutes po to kai pries snuki nemosikuoja vezdu. ir negali pykt, nauji dalykai visada sutinkami priesiskai, taip bezdzione mokesi banana is dreves traukt.
Mielas Tomai, Tu labai klysti. Tebegalvoju apie ŠITĄ spektaklį ir vis labiau žaviuosi genialiu Bareikio atrastu gydymo metodu – pasirodo nemigos, nedapistito ir betėvystės problemos išsprendžiamos vienu finaliniu kulkos paleidimu į smegenis.
Labai naujas ir labai konceptualus dalykas. Einu pačepsėt.
Neįtikėtina, kaip profesionali teatrologė gali taip neraukti savo amate. Vienintelė VIDO BAREIKIO kvailystė, kad kalbėjosi su šia fifa klube PRIE ARBATOS. Galiu tik džiūgauti, kad man užteko nuovokos tik permesti šios necenzūrinės rašliavos 2-3 sakinius, suprasti visišką nesusivokimą KOVOS KLUBE (spektaklyje, turinčiame vieną aiškų trūkumą (bet tik vieną), ir gana. Durnizmas nerealus…
Sunku pripažinti savo (arba savo garbinamųjų stabukų) pravalus, a ne?
Nėra jokių pravalų! Skaitykit apžvalgas nekeikūnų rašliavose (7md, literatūrmenyje). Yra tik diskutuotinų reikalų. Bet jų būna kiekviename darbe
Tamsta man dar delfinariumą pasiūlyk pasiskaityti arba 5braskes.lt, arba “Žmones”…
Pati didžiausia (mano nuomone) Lietuvos teatro pasaulėlio bėda – jo ultra-hiper-konformizmas.
Kai visi teatralai tarpusavyje yra suaugę ir peraugę ryšių-giminysčių-įsipareigojimų-draugysčių-priklausomybių-pareigybių saitais, pasidaro beviltiška tikėtis objektyvaus vertinimo nesėkmės atveju.
Geriausiu atveju bus nutylima, o “blogiausiu” – bus ieškoma “pozityvių apraiškų”, kas tarp normalių žmonių vadinama – “ieškoti šiknoj razinkų”.
Todėl realybėje lietuviškas teatras yra pasilikęs be tokio svarbaus ir būtino kiekvieno kūrėjo tobulėjimui elemento, kaip negailestingas ir sąžiningas įvertinimas.
Režisieriams ir aktoriams belieka tik karpyti ausimis ir stengtis išgirsti, kas apie jų darbo vaisius kalbama privačiuose pokalbiuose. Deja, ne kiekvienam “kūrėjui” užtenka smegenų suvokti, kad tai vienintelis realus grįžtamasis ryšys.
O visa spausdintinė, oficialioji teatro “kritika” – tai toks pats formalumas, kaip ir Lietuvos respublikos Karinės oro pajėgos…
Tiesa sakant, netgi ir Melpomenė labai dažnai stengiasi politkorektiškai išlaviruoti tarp Pareigos (savo teatralinei aplinkai) ir Sąžinės.
Dėkui už demagogiją ir laviravimus. Tikriausiai ir Valdas Gedgaudas yra Gintaro Varno giminė, kai rašė toj spaudoj apie naujausią spektaklį…
Siūlau ar su išdėstytu įsitikinimu, ar objektyviai įsiskaityti ką V.G. dar PARAŠYS apie „Kovos klubą” (tikiuosi litmenyje). Matai, dar nieko neparašė, o aš jau žinau, kaip jis įvertins – gali irgi mąstyti, kad konjuktūra čia… .
Ir jeigu jis „sudirbtų” Vidą, tuomet prisipažinčiau visomis nuodėmėmis (pvz. stabų garbinimu:)….
Aukščiau esantį savo komentarą pateikiau ne vien todėl, kad pasitikiu ir labai vertinu LAISVĄ, būtent NEPRIKLAUSOMĄ, kompetetingą, nors dažnai – didžiai SARKASTIŠKĄ Valdo supratimą ir vertinimą, bet ir dėl to, jog žiūrėjome KOVOS KLUBĄ toje pačioje eilėje, tik skirtingose jos pusėse….
Deja, nežinojau, kad yra patekęs į tokią nemalonią jam bei visiems jo talento gerbėjams padėtį. Jau rytoj svetainėje http://www.respublika.lt skaitykite apie tai interviu „Labiausiai netoleruojami normalūs žmonės”.
Deja, recenzijos apie KOVOS KLUBĄ, matyt, teks palaukti…
KymkFAWtGEc
Your point of view caught my eye and was very interesting. Thanks. I have a question for you.
9a4kp3
t3k5fa
0ho8o9
I was looking at some of your articles on this website and I believe
this site is really informative! Retain putting up.Money from blog
Can you be more specific about the content of your article? After reading it, I still have some doubts. Hope you can help me.
Your point of view caught my eye and was very interesting. Thanks. I have a question for you.
Your article helped me a lot, is there any more related content? Thanks!
on5x8s
Your point of view caught my eye and was very interesting. Thanks. I have a question for you. https://accounts.binance.com/lv/register?ref=B4EPR6J0
zzhlqf
Thank you for your sharing. I am worried that I lack creative ideas. It is your article that makes me full of hope. Thank you. But, I have a question, can you help me?
I love the efforts you have put in this, thanks for all the great content.